Monday, April 12, 2010

Easter


我觉得上帝很爱我,虽然常常我不能了解他的心意,但是更多时候当我明白了之后,才发现他的美意本是如此。

今年的复活节,我正式转会了,由牧养我10年的卫理公会来到蒲种的长老会。以前的教会是我人生的摇篮,我在那里诞生受洗,接受幼儿教育,然后战战兢兢的学习服事。十年后的今天,我来到现在的教会,仿若进入中学,许多的“为什么”都开始有了答案。如果时间可以从来,相信我也会选择同样的道路。没有前面的10年,就没有现在的我。一切的叛逆随性,只为了今天的成长和懂事。前面的道路虽然漫长,但那将是信仰道路的另一个里程碑。

谢谢身边所有陪伴我长大的基督徒朋友。有一天我无意翻开圣经,明白神要我们团契,过小组生活,这样的操练让我明白他日在天家也将以同样的方式来生活。将自己毫无保留的敞开,让别人明白体谅甚至宽恕自己,对我而言并非易事。或许我行我素的日子也该告一个段落了,2010的复活节让我真正体会重生的意义。

。。。我来了,是要叫羊得生命,并且得的更丰盛。(约10:10)

2 comments:

Peter Chiew said...

Welcome to the the new family. Through here we can see God's guidance in our life. God had His plan for us. As long is God's will, everything shall be done.
We were happy as God had answered your prayer and our prayer. In this, we went through the experience how God leads our daily life.
Though we might not know what will be our life on the next day, we must trust in the Lord guidance everyday.
To my sister in Christ, once again I would like to congratulate and welcome you as a part of our church members.
Always remember this "And all things you asked in prayer believing you shall receive" Matthew 21:22.

Fionne Chong said...

yup...you are so right Peter. I am blessed to be His child :))