Friday, September 12, 2008

唱一首天上的歌



之一:
八月份收到一则短讯说香港的一支福音乐团到吉隆坡福建卫理献唱。一时兴起,约好RACHEL届时赴约。当晚来到熟悉的教会却未见以前在VIVA共事的一班朋友。我们坐在传统的木板长凳,遥望着台上端庄的十字架,肃然起敬的感觉油然而生。在主席做过简短的欢迎和介绍之後,歌声响起,百人乐团正式奏起当晚的第一首圣诗。

音乐在半空中盘旋,我的心从繁杂的生活里抽身而出,跌坐在旋律里,而呼吸也仿佛静止于音符之间。当一切的干扰被围在墙外,天上的歌与我如此靠近。。。

之二:
“最近流行什么书?The Secret? Law of Attraction?”讲师激动地寻找共鸣。“Secret,看过的朋友请举手。”人类总是不疲不倦的探讨宇宙的奥秘,潜能的开发加上能量的释放经已成为现今热门的研究课题。我身处于积极奋发的寿险行业,“信念”是咱们公开的成功秘诀。The Power of Believe, Believe in One Self, Believe in your inner callings 常常督促我们,陪伴着我们在每个胜利的关口,年复一年,乐此不疲。

然而,我鲜少真正体会信念的力量。在生活上,我简单的相信并没有带来潜能的开发。上帝的疼爱让我未能承受我承受不了的负担。这些日子,我只是一个静默的领受者,安然静享他丰富的赐于。生命终然在起伏间摇摆,但动荡的时刻皆得到他有力的扶持。有言:君子爱财,取之有“道”。信念的源头若来自天上,或许我们更能放开胸怀,面对变幻莫测的人生。

3 comments:

Jessy MY Lee said...

It's good to hear that you have the faith in religion to foster your spiritual growth.


BTW, does the AIG financial crisis affect you? Hope everything goes well for you.

Fionne Chong said...

AIG doesn't affect us here so far. Btw, my company is Great Eastern. Different country different funding, most importantly the public shd't get panic and do massive withdrawal, hopefully the bubble will be gotten rid of soon. I heard fren's relatives at HK start surrendering AIG policies. However after US Fed's intervention, wish our counterpart could recover from it soon. They are selling off assets now.

Jessy MY Lee said...

hey, didn't see your update for such a loooong time. Keep it up. I'm waiting...

oh year, merry belated Christmas and happy new year!